2016. jan 04.

Segítség a rajz alkalmasságihoz

írta: architectgirl
Segítség a rajz alkalmasságihoz

Az előző bejegyzésemben már leírtam, hogy mit javaslok a készüléshez. Most képeket csatolok, amelyek segítségedre lehetnek.

Ezen a linken található néhány beállítás és térrekonstrukciós feladat, amiket érdemes átnézni: http://bmerajzfeladat.atw.hu/

Az alábbi linken rengeteg rajz található, térrekonstrukciós és szabadkézi is. Valamint a térrekonstrukciós rajz menetét, elkészítését is megtalálhatod ezen az oldalon: www.rajz.info   (Én ezt az oldalt csak most találtam meg, pedig amikor készültem a rajzra, akkor nagyon sokat segített volna. De így is bejutottam. :) Úgyhogy örülhet, aki felfedezi ezt az oldalt. )

 

 

Térrekonstrukciós feladatokra megoldások: 

Ez a rajz a sajátom: 

20151229_184609_1.jpg

 

Ez a rajz pedig nem az enyém, ezen a linken található még ehhez hasonló megoldások: www.rajz.info

gyakorlo_terrekonstrukcios_feladat_4.png

 

 

Szabadkézi rajz: 

Ez is egy saját rajz:

20150317_141756_4.jpg

Szabadkézi rajzokat lehet még találni szintén a rajz.info oldalon, a galéria menüpont alatt.

 

Végül felrakom azt a rajzot, amit az alkalmasságin készítettem. Szerintem nem lett valami jó, de így is sikerült bejutnom. Ez a rajz alapján mindenki vonja le a következtetéseit. 


20150526_131840.jpg

 

Egyéb fontos információk:

Szinte minden le van írva a bme honlapján, de azért néhány dolgot még leírok.

- Az alkalmassági időpontja május 25-28 között szokott lenni általában, tehát az írásbeli érettségik után. 

- Jelentkezni áprilisig lehet. Fizetni kell a jelenkezésért, a csekket az alkalmasságira magaddal kell vinned.

- A rajz alkalmasségi 2 részből áll: 1 órás térrekonstrukció és 3 órás szabadkézi rajz. A 2 között nincs szünet. De akármikor kimehetsz mosdóba, enni és inni is lehet.

- Vinni kell: csekk, személyi, ceruzák, rajztábla, hegyező és radír. Papírlapot szerintem ott adnak, de a legjobb ha viszel azt is.

- Semmilyen segédeszköz nem használható, pl vonalzó, még az se jó ha a ceruzádat használod annak, a tanár be fog szólni. De pl. papírlapot vihetsz, hogy egy vonalhoz odategyed, hogy a tónusozás ne menjen azon túl. Igazából a végeredmény a lényeg, meg az, hogy ne vonalzóval legyen szerkesztve, hiszen ezért is hívják szabadkézi rajznak. 

- A térrekonstrukciót nem kell tónusozni, csak a szabadkézi rajzot. 

- Rajzbakon kell rajzolni.

- Június első vagy második hetében derül ki az eredmény. Levélben küldik el, de már előbb meg lehet tudni az eredményeket, ha felhívsz egy telefonszámot. (Nem tudom, hogy milyen számot kellett felhívni. A lényeg, hogy mondani kell a neved és megmondják, hogy sikerült e vagy nem.)

 

 

Még egy térképet is készítettem, hogy ha majd mész a rajzra, akkor ne tévedj el, Én is, és még sokan mások is kerestük a termet egy darabig, mire megtaáltuk. Nem volt kellemes még az utolsó percekben rohangálni.

bme-2-em-3000.jpg

A 3. emeletre, ahol rajzolni kell, ott csak azokon a lépcsőkön lehet feljutni, ami be van karikázva. 

 

 

UI: Ha valaki ide tévedne errre az oldalra, és úgy gondolja, hogy meg tud még osztani valamit a rajzokkal kapcsolatban, az bátran tegye, vagy kérdezzen is akár. :)

Jó készülést a megmérettetésre.

- A

Szólj hozzá

bme rajz alkalmassági térrekonstrukció